Di Mana Nak Di Mulakan

Dirancang, Laksana, Nilai & Penambahbaikan

19 March 2011

Aduhai, den perasan ari ni!!

Perasaan syok sendiri atau perasan tu memang fitrah yang Allah beri pada setiap manusia. Terutama setelah kita rasa buat sesuatu yang ok. Reaksinya bermacam2 le,  ada yang ucap, "Alhamdulillah, hari ni aku dapat bantu si polan, semuga Kau terima ya Allah", atau "horey, aku hari ni happy sangat sebab dapat gembirakan si Tompok tu dengan daging panggang" , atau "At last dapat juga aku selesaikan keja ni.. bos sure suka punya"..dll.

Selain kerana perbuatan & tindakan, syok sendiri atau perasan tu biasa juga dikaitkan dengan penampilan, misalnya dalam hati berkata,"cantik juga aku sekarang bila pakai produk awet muda ni", atau "cun juga aku dgn rambut pesen maher zain ni"...atau...atau..macam2 lai le..

Secara ringkasnya, (ni pendapat saya le, mungkin boleh pakai sikit aje). Iaitu perasaan tu kadang2 boleh dilayan & kadang2 tak boleh sangat esp kalau berlebih2 & melanggar hukum Allah. Memang  syok juga melayan perasaan syok sendiri atau perasan tu. Boleh menceriakan.

Member jangan le jeles, layan aje.. Cakap lebih kurag gini "mmg mengancam, jum pi solat jemaah dah masuk waktu ni, lagi mengancam.."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...